Császárzsemle

Ez nem az eredeti formázása a császárzsemlének, majd azzal is jelentkezem egy másik alkalommal. Az eredeti recept után is kutakodtam, de sok helyen sokfélét írnak róla, így nem tudtam kideríteni. Így aztán én a tejfölös kifli tésztájából készítettem el.
A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítom, még egyszer átgyúrom, majd 14 egyforma részre vágom. A kis tésztából először egy gombócot gömbölyítek, majd egy kb. 40 cm hosszú rudat sodrok. Megkötöm, mint egy madzagot. Az egyik végét a sodrásnak megfelelően lefelé középre bebújtatom. A zsemlét megfordítom, majd a másik végét is a közepébe bújtatom. A végeket elrejtem a zsemle belsejében.
Sütőpapírral bélelt tepsire ültetem a zsemléket, majd újra megkelesztem őket. Vízzel megspriccelem, majd 180 fokos sütőben 16-17 perc alatt szép pirosra sülnek. Még forrón újra megspriccelem őket hideg vízzel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések